12 July 2006

RSS dan Safari 2

Seronok betul eh aku. Bayangkan semua content kat dunia ni aku dapat kumpulkan dalam satu page. Pastu aku boleh susun ikut sesuka hati aku. Aku boleh tahu berita mana yang aku belum baca, berita yang baru keluar hari ni atau semalam. Inilah teknologi RSS bagi yang belum tahu. Atau yang pernah dengar, tapi buat dek je. RSS ni bermaksud 'Really Simple Sindicate'.

Aku guna teknologiologi ni dalam Apple Safari. Hayoo, sorry la, aku belum explore macam mana RSS dan Microsoft Internet Explorer. Tapi gaya Safari melayan RSS buat aku rasa teramatass puas hati. Haha, best. Sebab tak perlu bazir bandwidth, masa dan tenaga pergi ke semua website satu persatu. Aku ada jugak groupkan RSS untuk blog-blog member. Senang kalau nak tau blog-blog yang diorang baru tulis. Bayangkan kalau site tu banyak iklan-iklan, kira RSS ni dia ambil kisah content je.

Kalau nak tengok demo betapa bestnya RSS, boleh tengok sini.

No comments: