23 November 2006

al~kisaaah~

Ni kat office ni. Hari ni shift malam. Tadi terbangun lewat. Gelabah gak la. Start enjin, tengok minyak nak kena line merah dah. Cek dompet pulak cuma tinggal seringgit dua posen, semua syiling pulak tu. Sudah..

Bawak punya la cermat guna taktik penggunaan minyak yang paling minima - seperti menekan clutch sambil melepaskan minyak di jalan yang mempunyai kecerunan negatif serta menggunakan gear tinggi.

Bila sampai je ATM, lagilah kecewa sebab disambut dengan skrin biru - Service not available.

Jadi isi je lah minyak dengan sengget syiling tu. Dah la aku bayar dengan bertebaran syiling bersepah, sabar je la tengok mamat yang jaga pam minyak tu bila dia tengok duit yang aku hulur, dia pandang muka aku pastu tengok apa benda la yg aku nak isi kat pam 10.

Alhamdulillah, selamat jugak aku sampai kat office. Perut lapar. Tapi ada dua posen je. Nak beli roti kerim pun tak cukup. Tamat al kisah.

1 comment:

Maryam said...

itu la realiti... tapi kat uia, 20cent tu bleh dapat sup. ntah a ape kenamenye. International student makan dengan roti.