13 November 2006

HARI BERSEJARAH

Bayangkan aku start berinternet sejak darjah 4, lepas tu sampai la form 4 kena pindah umah yang tak boleh nak pasang internet. Batin terseksa beb.

Setelah sekian lama mengimpikan untuk memiliki kemudahan Streamyx sendiri, akhirnya... Rasa nak menitis air mata. Sejak family pindah waktu aku form 4 dulu, macam-macam ikhtiar dah dibuat. Tunggu punya tunggu, line telefon tak masuk-masuk. Pastu panggil orang Telekom pasang wireless broadband, signal tak stabil sebab bahagian rumah berlainan terima signal dari pusat berlainan. Kemudian cuba pulak negotiate dengan jiran yang memang dah ada line telefon. Diaorang dah lah buta IT - sesuka aku je - pastu nak kena explain pulak apa faedah internet. Semangat gila promote Streamyx. Lepas discussion, terus diaorang setuju dengan syarat yuran bahagia dua. Aku yang kene buat semua. Pergi register, telefon, setup, troubleshoot. Malangnya, bila nak connect wirelessly dari rumah ke rumah, signal tak sampaaai :( Sabar je la.

Selama takda internet ni, aku rajin gi jauh2 dari SgBuloh ke Cheras/Serdang semata-mata nak surf. Kalau tengah malam orang lain nak start tido, aku pulak tetiba sengal nak surf. Pergilah tgh2 malam sesejuk ke office. Pastu kalau gi shopping complex, laptop selalu kat belakang. Lepak je TMNet Hotspot kat Burger King Mid-Valley 5-6 jam. Sampai budak-budak Burger King kat sana dah pandang-pandang, which aku buat selamba jek. Tapi diaorang pun dah biasa dengan aku, siap kenal-kenal daa.

Tapi yang penting sekarang, aku ada banyak projek nak buat. Hehe.

4 comments:

Sobby said...

hehe.. tahniah!! tahniahh!!

maka boley lah kiter berchetting bersama selalu.. wakakaka!

=)

Sobby said...

hehe.. tahniah!! tahniahh!!

maka boley lah kiter berchetting bersama selalu.. wakakaka!

=)

revo said...

hahaa...terima kasih kepada budak umah yang menghargai jasa dan pengorbanan kiter untuk meng"up"kan internet kat umah kiter ....hahaha

apa2 hal bro ..i have made 1 step further ..to achieve our mission,vision and fortune

Maryam said...

haha.. camni nak gi 'jelajah' midvalley aa.. FYI, pernah gi skali je sepanjang-panjang tinggal di PJ dan Gombak tu. padahal dari PJ dekat saje... komuter pon ade nak kesana.. :D