23 June 2006

Dunia Bukan Tempat Yang Selamat Lagi

Tempat kerja aku ni boleh dikatakan sama dengan Los Angeles(Bidadari Yang Hilang) la. Kalau kau tiap-tiap pagi buta macam dua tiga pagi kau jalan-jalan area aku selama sebulan, ajaib la kalau tak kena samun. Kalau tak kena tetak tu dah kira panjang umur lah tu. Kalau tak kena bunuh tu maksudnya Tuhan bagi masa kau bertaubat lagi lah tu.

Sini kes rogol ada, rompak ada, curi motor ada, samun, peras ugut dan bunuh. Memang berbilang kaum penjenayahnya termasuk orang nigro.

Ingat tak berita Utusan pasal Imam Ali kena rompak lima kali dalam masa 4 bulan. Ada aku letak pautan(link) dalam blog sebelum ni. Dah lama dah aku jadi pelanggan tetap dia. Sebab kedai mamak lain jauh. Hampir tiap-tiap hari dapat diskaun. Aku pernah tanya pakcik tak takut ke masih buka kedai 24 jam, dia boleh selamba ja cakap, "saya dah biasa dah kena tetak tetak ni". Hah! Kalau nak buka kedai Seven Eleven kat area aku, kena biasa-biasakan lah diri kena tetak.

Rakan pejabat aku kena samun lari dekat kedai mamak tu la. Dah kejar dah! Dah dapat tangkap dah pun! Sekali member dia datang keluar pedang setiawan daa, lebih kurang macam pedang samurai. Nak buat macam mana weh.

Ni malam ni, dua tiga kali kereta wira dengan perdana lalu depan pejabat aku. Aku tengah nak masukkan motor masa tu. Dia orang asyik tuding-tuding jari. Ramai mamat dalam tu. Aku cuak sikit je ar tapi dalam otak ni prepare dah macam-macam. Sebab tu lah aku tulis blog ini.

Kita tak tahu hari kita macam mana nanti because world isn't a safe place anymore. Be prepared. Think steps ahead. Predict the worst. Fear gives power.

No comments: